jak to załatwiłeś z ASO? trzeba się było "użerać" czy po prostu uznali i wymienili?
Zgłosiłem na przeglądzie ( 30 tyś km ), zmierzyli, wysłali zapytanie do SAP i po kilku dniach zadzwonili, że mają już springi na wymianę.
Zamieszczone przez yunior81
To teraz zmierz "czas" po jakim znów Ci tył auta siądzie.
Wymiana spreżyn na nowe nic nie zmienia na dłuższą metę. ....
Wiem, że siądzie, ale na razie jest znaczna poprawa w prowadzeniu auta nawet jak jadę sam.
A jak te nowe siądą tak samo szybko jak stare to jeszcze się załapie na drugą wymianę gwarancyjną...
Zmierzyłem odległość od środka felgi do dolnego rantu błotnika - około 370mm wynosi ona - felga 15" -> auto na full zatankowane LPG + benzyna, bez bagaży i pasażerów
ELSA podaje wartości w mm.
ja po przebiegu ok. 5kkm miałem zawieszenie "regulowane" w ASO - podnieśli o 1cm. ale nadal przez progi przejeżdżam z duszą na ramieniu. czekam tylko aż coś zgubie.
słyszałem też, że nie jestem pierwszy z tym problemem. :cry:
Byłem dzisiaj w serwisie na przeglądzie LPG, tył wisi mi za nisko o około 2cm, dokumentacje zrobili i wysyłają do SAP. Dowiedziałem się, że jak dobrze pójdzie to na koszt Skody wtawią nowe springi albo nawet springi+wzmacniające ...co będzie się okażę - napisze jak sie dowiem
Byłem dzisiaj w serwisie na przeglądzie LPG, tył wisi mi za nisko o około 2cm, dokumentacje zrobili i wysyłają do SAP. Dowiedziałem się, że jak dobrze pójdzie to na koszt Skody wtawią nowe springi albo nawet springi+wzmacniające ...co będzie się okażę - napisze jak sie dowiem
No i fajnie.
Informacyjnie dla innych "mierzących": wysokość od środka koła do rantu błotnika przy zawieszeniu standardowym wynosi 394mm +/- 10mm.
Czyli jeśli jest poniżej 384mm to powinna należeć się wymiana bez żadnego gadania...
kapi, problem w tym, że tam nie ma żadnej regulacji... Chyba, że jako regulację uznają dołożenie jakiejś podkładki dystansowej pod sprężynę, lub wspornik sprężyny, ale to jest wtedy jakaś bzdura, bo auto siedzi nie dlatego, że sprężyna jest za krótka, tylko dlatego, że jest za miękka.
Chyba, że jako regulację uznają dołożenie jakiejś podkładki dystansowej pod sprężynę, lub wspornik sprężyny, ale to jest wtedy jakaś bzdura, bo auto siedzi nie dlatego, że sprężyna jest za krótka, tylko dlatego, że jest za miękka.
jeszcze nie zaglądałem pod auto, więc nie wiem co tam zrobili. Sprawdze i dam znać. kowal 2002 dzieki za nakierowanie.
U mnie jest 365 mm, przydało by się z 5 cm więcej (bak 1/3, LPG 3/4) bez zapasowego koła i pasażerów.
Ten pomiar wg instrukcji powinien być wykonywany przy pełnym baku paliwa, pełnym zbiorniku płynu do spryskiwaczy i pełnym standardowym wyposażeniu ( koło zapasowe, klucze, podnośnik ), bez kierowcy.
Jest tylko jedno małe ALE, o którym w dokumentacji chyba nic nie ma - fabryczna instalacja LPG. Jak by nie patrzył to jakieś 40-50 kg dodatkowego ciężaru jeżdżącego na stałe w bagażniku. O ile kojarzę to LPG nie jest chyba montowane w fabryce, tylko u nas. Ciekawe czy auta produkowane "na zamówienie" z LPG mają inne sprężyny z tyłu czy takie jak te zamówione bez LPG.
Ciekawe czy auta produkowane "na zamówienie" z LPG mają inne sprężyny z tyłu czy takie jak te zamówione bez LPG.
Też mi to przyszło go głowy jak ostatnio przejeżdżałem przez Katowice i parę kilometrów jechałem razem z Octavią lftback z fabrycznym LPG ( zielone I i zupełnie inne mocowanie butli oraz brak zaworu tankowania w zderzaku ). I jak tak sobie na nią popatrzyłem to wyglądała "normalnie" tzn. tyłek jej wogóle nie siedział jakby jechała zwykła Octa bez LPG.....
A jest Ktoś na forum z fabryczną instalacją LPG ???
no to zmierzyłem i napisze jak to wygląda u mnie w O2T z fabrycznym lpg... a wygląda źle moim zdaniem:
wyjeździłem lpg do zera, pb jakaś 1/8 zbiornika czyli praktycznie na pusto.
auto nie stoi do końca prosto choć i tak dużo dużo lepiej niż z paliwem
pomiary od środka koła (piasty) do krawędzi błotnika:
tył: 374-376mm, przód: ok. 380-384mm
zatankowałem gaz do pełna, pb do połowy, w bagażniku tylko koło i nic więcej w aucie
tył: 358-360mm (tragedia!), przód poszedł na: 395-398mm (tragedia do kwadratu!)
wyobrażacie sobie tą różnicę i jak auto wygląda z boku? a co jak wejdą pasażerowie i troche bagażu? tylny zderzak oprze się o asfalt chyba...
pomijając walory estetyczne to tak jak pisałem wcześniej auto jest mocno niestabilne, a na śliskiej nawierzchni ten uniesiony przód generalnie jedzie gdzie chce...
ja mam o2 przed fl i też zmierzyłem dziś. pełna butla gazu, 1/5 benzyny i pelna zapasówka w bagażniku pomiary: tył 37,5 przód 39,8. nie podoba mi sie to z gwarancji nie skorzystam bo już nie ma i do tego auto z niemiec. wkurzające jest to ze przy nie dużym załadowaniu tył idzie mocno w dół. w poprzednia sobote w bagażniku mialem ok 120kg i na prawde było nisko. to że akurat nisko to mi nie przeszkadza najbardziej wkurza mnie róznica mniedzy wysokim przodem a niskim tylem. tak myśle czy jak bym dał nap sprezyny -2cm co za tym idzie będą twardsze to czy sie to wyrówna i czy tył wtedy będzie mniej osiadał wzgledem przodu niż jest teraz?
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz